+ Svar på tråd
Side 1 av 3
1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 23

Tråd: Evighetsmaskin

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    320
    Rykte styrke
    3

Standard Evighetsmaskin

Tar en liten evighet å teste min evighetsmaskin.
    Kjedelig å vente.

Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    10,106
    Rykte styrke
    20

Standard

Hmmm, virker som å være et leit dilemma dette. Har du ambisjoner om å noen gang komme i mål, eller vil du overlate det til senere generasjoner?
    "A good plan today is better than a perfect plan tomorrow" - Wag The Dog

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    320
    Rykte styrke
    3

Standard

Jupps, et batteri på 1,2 ah tar ca 16 timer gjennom en periode.
    Så, når jeg endelig skulle få noe interessange ressultater så hadde windows oppdatert seg og restartet i natt.
    Dermed er 16 timer med data slettet, og jeg må vente til i morgen for nye trender.

Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    10,106
    Rykte styrke
    20

Standard

Hva gjør egentlig den maskinen din? Tester variasjonene i strømmen et batteri leverer over tid?
    "A good plan today is better than a perfect plan tomorrow" - Wag The Dog

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    320
    Rykte styrke
    3

Standard

Jeg har byggd enn Bedini monopol ssg. Er en haug av dem på youtube.
    Pub versjonen er at elektristetslæren jeg hadde på yrkeskolen ikke stemmer med virkeligheten, dette først oppdaget av Tesla. John Bedini, Tom Bearden, og Howard Johnsen er de jeg har hatt utbytte av. Først gjennom å vise funksjonelle modeler, også gjennom å vise andre måter å tenke elektromagnetisme.

Et sykkelhjul med keramsike magneter blir drevet rundt av en enkel coil. Den store forskjellen er at alle magnetiske poler er orgientert likt. Altså ingen veksling av polaritet.
    Maskinen gir en enkel puls av energi litt etter at hver magnet har passerer toppen av coil og "dytter" magneten bort.

Hensikten med dette er å lade coilkjerne med magnetisme som i "hvilefase" slipper energine til batteriet som blir ladet.
    Hensikten er å endre måten motoren fungere på slik at batteriet som blir ladet får mer energi en batteriet som driver maskinen.

Det jeg har målt selv er at jeg får mer ut av batteriet som ble ladet av maskinen i forhold til et helt likt batteri som jeg laddet med en valig lader, Cop >1.
    I tillegg blir ikke batteriene ødelagt over tid slik batterier laddet på strøm blir.

Bakdelen er at ladingen tar lannnng tid, og jeg er enda langt fra å lade batteriet raskere en det som driver maskinen blir tappet.

Så langt virker maskinen på en måte: Den forandrer mine batterier til "evighets maskiner" (Cop<1), om det er økonomi i dette aner jeg ikke.
    Synes bare det er så mye kjekker å være cutting edge i fysikk en loffe etter flokken, dessuten har jeg tid til dette.
    Det hele er virkelig underlig, og at det er betydelige endringer kort tid inn i fremtiden for fag som elektro, fysikk, og biologi er jeg overbevist om.

DonkeyKong Champion! Jacks Bar Champion! Galaga Champion!
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Ozlo
    Alder
    39
    Meldinger
    11,781
    My Mood
    Goofy
    Rykte styrke
    21

Standard

hehehe. Dette var skikkelig nerdete.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Her så klart
    Meldinger
    8,871
    My Mood
    Bashful
    Rykte styrke
    16

Standard

Og jeg som skulle si hun var smart.
    God Sommer

DonkeyKong Champion! Jacks Bar Champion! Galaga Champion!
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Ozlo
    Alder
    39
    Meldinger
    11,781
    My Mood
    Goofy
    Rykte styrke
    21

Standard

Det er vel ikke noe motsetning ute og går der.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    320
    Rykte styrke
    3

Standard

Jeg vet det virker som ren galskap, derfor minner jeg om at det ikke er noen som greier å forklare hvorfor elekrogenrator i dag virker.
    Alle vet at når man snur på rotor gjør magnetene at lederen generer spenning, men hva som egentlig skjer, det står ikke i de lærebøkene jeg har lest.
    En forklaring på hvordan man bygger en generator og kalkulerer hvor mye av dette fenomenet genratoren gir er det skolebøker forklarer.
    Dette etter en modell fra 1800 tallet.
    Hehe, det er faktisk sant, de sannheter vi tror på innen elekrisitet ble tenkt ut før vi engang visste om relativitet, atomet var en kule(ingen elekron), og store deler av læren ble forkastet av opphaver.
    Jeg tenker på Tesla som avlene fortjener anselsen for vekselstrøm, etterhvert forkastet Tesla vekselstrøm til fordel for scalar waves. Det gir mening for meg, derfor galskapen.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Her så klart
    Meldinger
    8,871
    My Mood
    Bashful
    Rykte styrke
    16

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Mr.Man Vis post
    Det er vel ikke noe motsetning ute og går der.
    Nei, det er det ikke.
    God Sommer

+ Svar på tråd Nye innlegg

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine